Hihetetlen akciók!!! Akár 30-40-50% kedvezmény!

Szerző: Dr. Kálmán Kinga | 2017.07.03 | Fogyasztóvédelem és e-kereskedelem

Kecsegtető ajánlat, ugyebár? Igen, az.

Fogyasztóként jómagam is figyelemmel kísérem az egyes áruházak időszaki vagy rendkívüli leárazásait, hiszen miért fizessek többet, ha ugyanazt a terméket alacsonyabb áron is megkaphatom, főleg ha egy önmagában is nagyobb értékű árucikkről és így összegében nagyobb kedvezményről van szó.

A mai vásárlók többsége hasonlóképpen vélekedik és ezzel a vállalkozások is tisztában vannak, éppen ezért érik egymást követően a különböző hatalmas akciók.

Míg azonban a kedvezmények mértékének meghatározása egy vállalkozás belső üzleti döntése, addig a kedvezményes árak kiírására már kötelező szabályok érvényesülnek. A fogyasztóvédelmi törvény ugyanis egyértelműen kiköti, hogy a termék eladási áraként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni, méghozzá egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan.

E-Kereskedelem adózási és számviteli kérdései

ÁFA-kérdések, Távolsági értékesítés, Teljesítés helye, Akciók, Promóciók, Pénztárgép, E-számla, Előleg, Online számlázás, Számvitel
Időpont: 2017. október 30., hétfő
Előadók: Dr. Kelemen László, Rácz Gábor

Ár: 25.900 Ft helyett 18.130 Ft
RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS

Mindezek alapján tehát nem elegendő az eredeti vételárat és az adott termékhez kapcsolódó kedvezményt megjelölni, a konkrét akciós összeget (is) fel kell tüntetni.

És hogy mindezt milyen formában? Erre a kérdésre az ún. eladási és egységár rendelet ad választ, mely mind az akció előtt, mind a leárazás alatti árkiírások tekintetében kötelezővé teszi, hogy az árak a terméken, annak csomagolásán vagy a termékhez egyéb módon rögzítve, esetleg közvetlenül a termék mellett elhelyezett egyedi árkiíráson vagy a fogyasztó számára a megvenni kívánt termék kiválasztásakor könnyen hozzáférhető árjegyzéken legyenek feltüntetve.

A fenti szabályok értelemszerűen érvényesülnek a szolgáltatási díjak, illetve az egységárak tekintetében is, méghozzá függetlenül attól, hogy üzleten belüli kereskedelemről vagy esetleg webshopról van szó.

Ha pedig megszegnénk véletlenül a fenti előírásokat, nem kell rögtön kétségbe esni, egy idén év elején született fogyasztóvédelmi határozat alapján első alkalommal még megúszhatjuk egy hatósági felszólítással, a későbbiekben azonban számolni kell a bírsággal is.

E-Kereskedelem jogi kérdései

Fogyasztói szerződések, Adatszolgáltatás, Adatvédelem, Webáruház-nyitás, Webáruház-üzemeltetés, Hírlevél-küldés (DM), Fogyasztóvédelem, Panaszkezelés
Időpont: 2017. december 7., csütörtök
Előadók: Dr. Bihary Ákos, Dr. Kálmán Kinga

Ár: 25.900 Ft helyett 18.130 Ft
RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS

Ossza meg ismerőseivel:

Dr. Kálmán Kinga

Dr. Kálmán Kinga
Ecovis Hungary Legal
Ügyvéd
Balogh, B. Szabó, Jean, Zalavári és Társai Ügyvédi Iroda
kinga.kalman@ecovis.hu
A szerző szakmai profilja