Pórul járhat a fogyasztó, ha a Békéltető Testületet zaklatja

Szerző: Dr. Bihary Ákos | 2017.06.08 | Fogyasztóvédelem és e-kereskedelem

A fogyasztóvédelmi ügyekkel kapcsolatosan alappal feltételezhető, hogy a fogyasztók korlátlanul és kontroll nélkül, bármilyen ügyben és indokkal fordulhatnak az illetékes hatóságokhoz, így a Békéltető Testülethez is.

Jó hír a vállalkozásoknak, hogy ez távolról sincs így.

A fogyasztóvédelemről szóló törvény ugyanis lehetőséget ad a Békéltető Testület elnökének arra, hogy az eljárást meghallgatás kitűzése nélkül megszüntesse, amennyiben tudomására jut, hogy a jogvita komolytalan vagy zaklató jellegű.

E-Kereskedelem adózási és számviteli kérdései

ÁFA-kérdések, Távolsági értékesítés, Teljesítés helye, Akciók, Promóciók, Pénztárgép, E-számla, Előleg, Online számlázás, Számvitel
Időpont: 2017. október 30., hétfő
Előadók: Dr. Kelemen László, Rácz Gábor

Ár: 25.900 Ft helyett 18.130 Ft
RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS

Nem példa nélküli, hogy fogyasztóvédelmi ügyben a Békéltető Testület elnöke élt is a jogszabály biztosította lehetőséggel.

Az adott eljárás során a fogyasztó több alkalommal indulatos, tiszteletlen, indokolatlanul számon kérő hangvételű levéllel bombázta a hatóságot, durva hangnemben kifogásolva az általa indokoltnak vélt intézkedések elmaradását.

A Békéltető Testület elnöke az ügyfél magatartását megelégelte és azt zaklató jellegűnek minősítette, az eljárást pedig meghallgatás kitűzése nélkül megszüntette, kioktatva a fogyasztót egyebek között arról, hogy a Békéltető Testület nem levelezőpartner, és különösen nem a kizárólag kérelmezésre jogosult fogyasztó indulatainak levezetésére szolgáló szervezet.

Az eljáró tanács tagjai számára előkészítő munkát végző munkatársakkal szemben pedig szintén nem megengedett a tiszteletlen, sértő kommunikáció és magatartás.

Mindezek természetesen nem adhatnak alapot arra, hogy a vállalkozások a fogyasztók felé rossz minőségű terméket forgalmazzanak vagy nem megfelelő szolgáltatást nyújtsanak, és az sem tekinthető általános jelenségnek, hogy a vélt vagy valós sérelmet szenvedett fogyasztók durva hangnemben kommunikáljanak a hatóságokkal, ugyanakkor a hatályos szabályozás lehetőséget ad arra, hogy a valóban komolytalan fogyasztói indítványokat a hatóság elnöke súlyuknak megfelelően kezelje és jelképesen lesöpörje azokat a Békéltető Testület asztaláról.

E-Kereskedelem jogi kérdései

Fogyasztói szerződések, Adatszolgáltatás, Adatvédelem, Webáruház-nyitás, Webáruház-üzemeltetés, Hírlevél-küldés (DM), Fogyasztóvédelem, Panaszkezelés
Időpont: 2017. december 7., csütörtök
Előadók: Dr. Bihary Ákos, Dr. Kálmán Kinga

Ár: 25.900 Ft helyett 18.130 Ft
RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS

Ossza meg ismerőseivel:

Dr. Bihary Ákos

Dr. Bihary Ákos
Ecovis Hungary Legal
Ügyvéd | Partner
Balogh, B. Szabó, Jean, Zalavári és Társai Ügyvédi Iroda
akos.bihary@ecovis.hu
A szerző szakmai profilja