A telefonos ügyfélszolgálatok többsége – még mielőtt élőhangot kapcsolnának a hívó félnek – csicsergő hangon közli a jóhiszemű ügyféllel, hogy a telefonhívást „minőségbiztosítási szempontból” vagy a „vonatkozó jogszabályok alapján” rögzítik. A hívásrögzítéseknek megvan a maga előnye, de megvannak az árnyoldalai is, így például az, hogy a hangomat, mely mind a jelenleg hatályos Info törvény, mind a hamarosan alkalmazandó GDPR (EU általános adatvédelmi rendelete) értelmében is személyes adat...
Internet használóként ma már nem tud az ember úgy megnyitni egy weboldalt, hogy ne ugrana fel valamilyen figyelmeztetés vagy tájékoztatás és a hozzá tartozó „megértettem” gomb arról, hogy az oldal sütiket („cookie”-kat) használ. Ellőhetném persze azt a poént, hogy itt nem a nagyi mézes zserbójára kell gondolni, de a dolog ennél nagyobb jelentőséggel bír és 2018 májusától jobb lesz, ha minden weblap tulajdonos felköti a nadrágját. A sütik, mint a meglátogatott oldal szervere által a felhasz...
Aki már vásárolt terméket vagy szolgáltatást az online térben, az tisztában van vele, hogy egy megrendelés elküldésekor nem csak adatainkat kell bepötyögni a gépbe, de bizonyos „nyilatkozatokat” is meg kell tennünk gombok nyomogatása és jelölőnégyzetek (check-boxok) kipipálása révén. Vajon tényleg muszáj a pipálás feladatát a vásárlókra telepíteni vagy teheti-e egy vállalkozás a folyamatot kényelmesebbé és kipipálhatja-e helyettük előre a check-boxokat? A kérdés elsőre bagatellnek tűnhe...
Egy webshop elindítása során a későbbi sikeresség szempontjából meghatározó jelentőségű – és súlyánál fogva gyakran végtelennek tűnő brainstormingot igénylő – kreatív feladat az online üzletünk elérését biztosító domain név kiötlése. Ha felvillan az isteni szikra és megszületik a nagy ötlet, a Heuréka!-pillanat hevét nyomban lehűtheti a bennünk megszólaló kisördög: ugye nem foglalt már ez a név? Nos, az ördög ezúttal is a részletekben rejlik, vegyük hát sorra milyen szabályok védik a domai...
Mit tehet egy fogyasztó, ha késik a neten rendelt áru kiszállítása? És mit tehetünk mi a vállalkozásunk érdekében, hogy csökkentsük az ebből adódó veszteséget? Az online vásárlás elterjedése és a lakosság vásárlási kedvének folyamatos növekedése a tavalyi karácsonyi ünnepekre azt eredményezte, hogy a kézbesítő cégek és a posta túlterheltsége miatt a Jézuska sok helyre csak januárban érkezett meg. A helyzet sajnos idén sem lesz rózsásabb, már mostanság is az a hír járja, hogy a karácsonyi k...
Mielőtt azt gondolnánk, hogy Vágó István újabb milliomos-gyártásba vágta a fejszéjét, előre szólok, nem nyereményjátékokról lesz szó, bár kétségtelen, hogy aki itt nyer, az garantáltan csak nyer az ügyön! A jelen cikkemben azt mutatom be röviden, hogy miként válhatunk „Fogyasztóbarát Vállalkozássá” és hogy juthatunk hozzá az ezt tanúsító védjegyhez. A fogyasztói tudatosság növelésére és a vállalkozások magatartásának folyamatos javítására való törekvések nem új keletű dolgok. Visszakösz...
Az év elején megkerülhetetlen hírként szembesülhettünk azzal a feltételezéssel, mely szerint a magyar narancs problematikája – természetesen immár lényegesen összetettebb módon – közel 60 évvel a legendás filmben ábrázolt korszakot követően is jelentkezik a néhai vasfüggönyön innen: fény derült ugyanis arra, hogy számos vállalkozás ugyanazon brand és reklám mellett lényegesen rosszabb minőségű élelmiszert értékesít a volt szocialista tömb tagállamaiban, mint teszi azt az Európai Unió nyugati ...
Kilépve az utcára, belelapozva a sajtóba vagy csak egyszerűen bekapcsolva a tv készüléket, szinte már bombáznak minket a vállalkozások és üzleteik az idegen nyelvű (tipikusan angol) feliratokkal és reklámokkal, pedig kis hazánkban magyar az anyanyelv és a jog is ennek pártját fogja. Mégis hogy lehet akkor ennyi külföldi szó az orrunk előtt és mire figyeljünk, ha mi akarunk a marketing nemzetközibb eszközeihez nyúlni? A választ a gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes köz...