Kecsegtető ajánlat, ugyebár? Igen, az. Fogyasztóként jómagam is figyelemmel kísérem az egyes áruházak időszaki vagy rendkívüli leárazásait, hiszen miért fizessek többet, ha ugyanazt a terméket alacsonyabb áron is megkaphatom, főleg ha egy önmagában is nagyobb értékű árucikkről és így összegében nagyobb kedvezményről van szó. A mai vásárlók többsége hasonlóképpen vélekedik és ezzel a vállalkozások is tisztában vannak, éppen ezért érik egymást követően a különböző hatalmas akciók. Míg ...
Az már szinte köztudomású ténynek számít, hogy webshopos értékesítés esetén elállási jog illeti meg a fogyasztónak minősülő vásárlókat, méghozzá 14 napos határidővel. Azonban a 14-es szám nem csak magára az elállásra irányadó, a felek ezt követő lépéseit is meghatározza! A 2014 előtt érvényben volt szabályokhoz képest, amikor a fogyasztók még csak 8 napos határidőn belül élhettek az elállás jogával, a vállalkozások pedig 30 napon belül voltak kötelesek az ellenértéket visszaszolgáltatni, a...
Rendszeresen találkozunk a napi sajtóban azokkal a szenzációként tálalt esetekkel, amikor egy széles körben ismert, nemritkán piacvezető céggel szemben szab ki a hatóság jelentős összegű bírságot. Ennek az oka sok esetben a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó tilalom megsértése. Ebben a bejegyzésben a törvény (2008. évi XLVII. tv. a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról) által nevesített tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feketelistáj...
Egy webáruház elindításának számos előnye van vállalkozói szempontból. Többek között nem szükséges üzlethelyiséget fenntartanunk, és ezáltal komoly költségeket takaríthatunk meg, de említésre méltó, hogy sokkal szélesebb vásárlói közönséget érhetünk el, hiszen a távolságok ma már nem jelentenek akadályt. A webes vásárlás ugyanakkor kockázatokat is rejt magában, főként fogyasztói szempontból, ugyanis a vásárló nem tudja a valóságban is megvizsgálni a kiszemelt terméket, csak képek alapján é...
Ha alternatív vitarendezési testülettől kap névre szóló e-mailt, ne lepődjön meg, Ön egy online vitarendezési eljárás részesévé vált! A webáruházak elmúlt években tapasztalt rohamos terjedése és a belső piaci szabad árumozgás bővülése okán az Európai Unió szükségesnek látta egy olyan online alternatív vitarendezési felület kialakítását, amely lényegesen megkönnyíti a felek között a panaszkezelést. Ennek eredménye, hogy az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók a webs...
Az Ön e-mailes postafiókjába is tucatjával érkeznek a nem kért reklámküldemények, amelyeket megtekintés nélkül kitöröl? Szeretné, hogy hírlevelei ne erre a sorsra jussanak? Az alábbi előírások betartásával elérheti, hogy elektronikus levelei valóban eljussanak a címzetthez és ne a virtuális kukában végezzék olvasatlanul. Akár napi, akár havi rendszerességgel népszerűsítenénk elektronikus levélben termékeinket vagy szolgáltatásainkat, a Reklámtörvényben (Grt.) lefektetett szabályokra mindig...
Az Ön üzletét is rohamozták már meg a karácsonyi ünnepek után háromnapos cserére hivatkozva? Ha igen, legyen résen, nem minden esetben kötelező új termék szolgáltatása! Pár évvel ezelőtt futótűzként terjedt el a hír, hogy három munkanapon belül cseréltetni lehet az újonnan vásárolt, de hibás termékek széles körét. Azzal azonban sokan azóta sincsenek tisztában, hogy ez a jog kizárólag a kötelező jótállás keretében gyakorolható és kizárólag a fogyasztókat illeti meg. Az egyes tartós fogya...
Online értékesítés a hagyományos kereskedelmi csatornák helyett? Ne csak a marketingstratégiánk és az informatikai tartalom legyen jól felépítve, ügyeljünk arra, hogy webáruházunk a jogi előírásoknak is megfeleljen! A szabályokat és a feltételeket tekintve a legfontosabb megállapítás, hogy a kizárólag vállalkozások számára létrehozott webáruházakhoz képest a fogyasztók által is igénybe vehető webshopok esetén többletkötelezettségekkel kell számolni. [reklam reklam_slug="e-kereskedelem-a...