Legyen Ön is Fogyasztóbarát!

Szerző(k): Dr. Kálmán Kinga | 2017.11.09 | Fogyasztóvédelem és e-kereskedelem

Mielőtt azt gondolnánk, hogy Vágó István újabb milliomos-gyártásba vágta a fejszéjét, előre szólok, nem nyereményjátékokról lesz szó, bár kétségtelen, hogy aki itt nyer, az garantáltan csak nyer az ügyön!

A jelen cikkemben azt mutatom be röviden, hogy miként válhatunk „Fogyasztóbarát Vállalkozássá” és hogy juthatunk hozzá az ezt tanúsító védjegyhez.

A fogyasztói tudatosság növelésére és a vállalkozások magatartásának folyamatos javítására való törekvések nem új keletű dolgok. Visszaköszönnek ezen irányvonalak a jogalkotás „termékeiben”, a folyamatos hatósági ellenőrzésekben és az egyre gyakoribb médiaüzenetekben is. Azonos a célja a „Fogyasztóbarát Vállalkozás” Tanúsítási Rendszernek is, mely az átlagon felül fogyasztóbarát cégek számára biztosítja a pozitív megbélyegzést jelentő védjegy használatát.

A pályázati rendszerben működő tanúsítás lényege, hogy azon cégek, akik a rájuk irányadó jogszabályi kötelezettségeken túlmenően, akár innovatív új megoldásokkal, akár már bevett módszerekkel, de a fogyasztókra lényegesen kedvezőbb feltételek mellett nyújtják szolgáltatásaikat, az odaítéléstől számított 2 évig jogosultak és kötelesek a „Fogyasztóbarát Vállalkozás” védjegyet használni mindennemű kommunikációjuk során.

Pályázat benyújtására olyan különböző témakörökben van lehetőség, mint pl. fogyasztóbarát ügyfélszolgálat, hazai elkötelezettségű vállalkozás vagy kiemelt ügyfélkezelés szavatosság, jótállás területén, de a felsorolás nem zárt, a Tanúsító Testület nyitott a nóvumokra, bár ez többletkötelezettségekkel járhat a delikvens cégre nézve.

A tanúsításra egyebekben bejelentkezhet minden magyar székhelyű kiskereskedő vagy szolgáltató, azonban az akadályokat csak az veheti sikeresen, akinek kellőképpen tiszta a múltja és jelene. Így pl. kizáró körülmény többek között, ha az elmúlt egy évben fogyasztóvédelmi bírságot kaptunk, esetleg csődeljárás alatt állunk vagy egy évnél régebben lejárt adó, esetleg tb tartozásunk van.

Ezen kívül nem árt az sem, ha az általunk alkalmazott kiemelten fogyasztóbarát módszerekről megfelelő dokumentációval rendelkezünk, illetve a gyakorlatban is alkalmazzuk azokat, a pályázatok elbírálása során ugyanis a bíráló bizottság nem csak igazolásokat vár el, de előzetes értesítés nélküli ellenőrzést is folytathat a helyszínen.

És hogy mindez mégis miért érheti meg ezek után?

Egyrészről, mert a pályázat nem jár díjfizetéssel, ellenben ha megszerezzük a védjegyhasználati jogosultságot, akkor az marketing szempontból kiemelkedő jelentőséggel bír. Másrészt, a védjegybirtokos vállalkozások kérhetik honlapjaik fogyasztóvédelmi felülvizsgálatát z illetékes szservtől, végül az érintett cégeket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is csokorba gyűjti pozitív példaként erre fenntartott weboldalán.

Merjünk hát nagyot álmodni és ne féljünk a mumustól!

A blogcikk tájékoztató jelleggel készült, nem minősül egyedi ügyre alkalmazható hivatalos jogi véleménynek vagy jogi állásfoglalásnak. Az Ecovis Hungary Legal a jelen blogcikk egyedi ügyben történő felhasználásáért a jogi felelősségét kizárja.

Dr. Kálmán Kinga

Dr. Kálmán Kinga
Ecovis Hungary Legal
Ügyvéd
Bihary, B. Szabó, Jean, Zalavári és Társai Ügyvédi Iroda
kinga.kalman@ecovis.hu
A szerző szakmai profilja